چای-سیاه-سوخت-و-ساز-را-افزایش-می-دهد

وقتیکه یک فنجان معمولی چای سیاه می نوشید حدود 30 تا 80 میلی گرم کافئین دریافت کرده اید. فقط 50 میلی گرم کافئین برای افزایش میزان انرژی که بدن هنگام استراحت استفاده می کند نیاز است.
در یک آزمایش بر روی 12 نفر مشخص شد که کافئین سوخت و ساز پایه ای را 6 درصد افزایش می دهد.
کافئین همچنین باعث تجزیه و تحلیل چربی ها می شود و چرخه سوخت و ساز چربی را تحریک می کند.
کافئین ممکن است در طولانی مدت باعث کاهش وزن شود. از 2000 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند نزدیک به 500 نفر آنها گزارش دادند که در کاهش وزن موفق بوده اند.
اکثر افراد می توانند روزانه تا 400 میلی گرم کافئین مصرف کنند که تقریبا معادل 5 تا 13 فنجان چای سیاه است.
افرادی که حساسیت بیشتری به کافئین دارند آنهایی که طپش قلب نامنظم، فشار خون بالا یا استرس دارند بهتر است مقدار کمتری کافئین مصرف کنند.

لاغری-با-مصرف-چای

گروهی از آنتی اکسیدانهای گیاهی به نام فلاونوئیدها یا پلی فنول ها مسئول مزایای بسیار سلامتی مرتبط با چای هستند.
همه انواع چای از برگهای یک گیاه بدست می آیند که حاوی گروه هایی از فلاونوئیدها است که کتیچین نام دارند.
در چای سبز فلاونوئیدهای اولیه کتیچین نام دارند. وقتی که برگها برای تولید چای سیاه فرآوری می شوند کتیچین حاصل از فلاونوئید های جدید تئافلاوین و تئارابیجین نام دارند.
چای سیاه مقدار کمی کتیچین دارد اما مزایای سلامتی آن از فلاونوئیدهای جدید است. تحقیقات منتشر شده تا کنون نشان می دهد که چای سیاه پتانسیل حمایت از کاهش وزن را داراست.
آنزیم گوارشی لیپاز در حیوانات آزمایشگاهی که فلاونوئیدهای چای سیاه را مصرف کرده بودند مهار می شود. از آنجائیکه چربی ها بدون لیپاز هضم نمی شوند برخی چربی های غذایی به جای جذب شدن دفع می شوند.
به گزارش موتریشن در سال 2011 از بین موشهای آزمایشگاهی که رژیم غذایی پرچرب داشته اند آنهایی که دوز بیشتری از پلی فنولهای موجود در چای سیاه را دریافت کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه دیگر که مقدار کمتری پلی فنول دریافت کرده اند داشته اند.  
محققان همچنین گزارش داده اند که میزان سوختن کالری در موشهای آزمایشگاهی پس از مصرف تئافلاوین های چای سیاه به طور چشمگیری افزایش یافته است.

مصرف-چای-باعث-لاغری-می-شود

گذشته از خواص فراوان پلی فنول ها و کافئین، چای سیاه به کاهش وزن کمک می کند البته اگر آن را به جای سایر نوشیدنی های پرکالری استفاده کنید.
یک فنجان چای سیاه 2 کیلو کالری انرژی دارد. حتی اگر یک قاشق چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید کالری آن به 23 می رسد. اگر از هر نوع نوشیدنی شیرین شده ای استفاده می کنید، تعویض آن با چای سیاه می تواند مقدار قابل توجهی از کالری دریافتی شما را کم کند.
یک فنجان کولا(نوشابه) 103 کالری دارد اما بخاطر داشته باشید که یک قوطی نوشابه حدودا حاوی 340 گرم است که 52 کالری دیگر به آن می افزاید.
نوشیدن آب قبل از خوردن غذا احساس سیری می دهد که در بعضی افراد موجب کمتر خوردن غذاست.
یک تحقیق در سال 2010 و یک تحقیق در سال 2015 بر روی افراد چاق نشان داد افرادی که قبل از غذا آب سرد یا گرم می خورند در مقایسه با افرادی که هیچ نوشیدنی قبل از غذا نمی خورند کاهش وزن بیشتری دارند.
همچنین هنگامیکه بدن می خواهد آب را متابولیز کند کالری بیشتری هم خواهید سوزاند. اگرچه در این مطالعات فقط آب استفاده شده است اما نوشیدن یک فنجان چای هم احتمالا همین فواید را داراست.

مصرف-چای-سیاه

بسیاری از مردم چای سیاه را برای هشیاری و انرژی می نوشند. شواهد علمی خوبی برای اثبات این مسئله وجود دارد. چای سیاه کافئین زیادی دارد. همچنین دارای مقداری ماده تحریک کننده به نام تئوفیلین است. هر دوی آنها ضربان قلب را افزایش داده و باعث هشیاری بیشتر می شوند.
چای سیاه همچنین سرشار از مواد سالمی است که پلی فنول نام دارد. پلی فنول آنتی اکسیدانی است که از سلول های شما در مقابل آسیب های دی ان ای محافظت می کند.
برخی از دانشمندان فکر می کنند که آنتی اکسیدان های خاص موجود در چای از جمله پلی فنول ها و کتیچین ها ممکن است در جلوگیری از برخی سرطان ها کمک کنند. به عنوان مثال برخی تحقیقات نشان داده است که زنانی که به طور منظم چای سیاه مصرف می کنند ریسک خیلی پایینتری برای ابتلا به سرطان تخمدان، نسبت به آنان که مصرف نمی کنند دارند. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.
تا به الآن تحقیقات نشان داده اند که چای سیاه ریسک ابتلا به سرطان های سینه، معده یا روده بزرگ را کاهش نمیدهد.
با افزایش شواهد مشخص شد که آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه باعث کاهش تصلب شرایین بویژه در زنان می شود. همچنین ممکن است باعث کاهش خطر حمله قلبی شود.
منظم نوشیدن چای همچنین احتمال کاهش خطر ابتلا به بیماری های زیر را نیز داراست:
دیابت
کلسترول بالا
سنگ کلیه
بیماری پارکینسون
اما هنوز هم مطالعات بیشتری برای اطمینان از تاثیر جای بر روی این بیماری ها نیاز است.
شواهد اولیه نشان می دهد مصرف طولانی مدت چای ممکن است به محافظت در برابر پوکی استخوان و سرطان ریه کمک کند.
اما برای تایید اینها مطالعات در مقیاس بالاتر نیاز است.

چای سیاه ۱۳۹۹/۵/۱۴ ۰:۲۷:۵۴

چای-سیاه

چای سیاه از برگهای گیاهی به نام کاملیا سیننسیس درست می شود. طی یک پروسه به نام اکسایش برگها از سبز به قهوه ای تیره تغییر رنگ می دهند. در پروسه اکسایش برگها در معرض هوای مرطوب پر از اکسیژن قرار می گیرند.
تولیدکنندگان چای می توانند میزان اکسید شدن را کنترل کنند. چای سیاه به طور کامل اکسید می شود. چای سبز هم از همین گیاه تولید می شود ولی با این تفاوت که اکسیده نمی شود.

12