خواص چای سبز

۱۳۹۹/۵/۱۴

خواص-چای-سبز

یشترین فواید چای سبز به خاطر کتیچین موجود در آن است. کتیچین ها آنتی اکسیدان هایی هستند که با نابودی سلول ها مبارزه و یا شاید از نابودی آنها جلوگیری می کنند.
از آنجائیکه چای سبز فرآوری نمی شود دارای کتیچین فراوان است.
تحقیقات نشان داده است که چای سبز به بهبود جریان خون و کاهش کلسترول کمک می کند. یکی از تحقیقات انجام شده نشان می دهد که چای سبز به جلوگیری از برخی بیماری های مربوط به قلب مثل فشار خون بالا و نارسایی احتقانی قلب کمک می کند.
هرچه برای قلب خوب است برای مغز هم مفید است؛ مغز هم به رگهای خونی سالم نیاز دارد. در یکی از تحقیقات در سوئیس ام آر آی افرادی که چای می نوشیدند نشان داد که مغز آنها در منطقه حافظه فعال، فعالیت وسیعتری دارد.
چای سبز همچنین نشان داده است که به جلوگیری از تشکیل پلاک هایی که با آلزایمر مرتبط هستند کمک می کند.
چای سبز در افراد دیابتی قند خون را ثابت نگه می دارد. از آنجا که کتیچین ها کلسترول و فشار خون را کاهش میدهند، می توانند به محافظت دربرابر آسیبی که یک رژیم غذایی پرچرب می تواند ایجاد کند، کمک کنند.

چای سبز و ارتباط آن با سرطان
چای سبز در کمک به سلولهای سالم در تمام مراحل رشدشان شناخته شده است. سرنخ هایی وجود دارد که چای سبز می تواند سلولهای سرطانی را از بین ببرد ولی تحقیقات هنوز در مراحل اولیه هستند پس نمی توان روی خاصیت ضد سرطانی بودن چای سبز فعلا حسابی باز کرد.

..