فواید چای سیاه چیست؟

۱۴۰۰/۶/۲۷ ۱۵:۰:۱۲

چای سیاه
چای پس از آب دومین نوشیدنی پرمصرف در سراسر جهان است و همه انواع چای از یک گیاه Camellia sinensis تهیه می شود ، اما بر اساس روش چیدن برگها و فرآیندهای بعد از آن با یکدیگر تفاوت دارند. تولید چای سیاه چندین مرحله را پشت سر می گذارد ، پس از چیدن برگ های چای ، خشک می شود ، آسیاب می شود ، با قرار دادن آن در معرض هوا برای مدت طولانی ، اکسید می شود و اکسیداسیون منجر به تجزیه ترکیبات موجود در چای توسط آنزیم ها می شود.

فواید چای سیاه

یکی از مهمترین مزایای چای سیاه افزایش انرژی و تمرکز است و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها کمک می کند ، و ادعاهای اثبات نشده ای وجود دارد که نیاز به مطالعات بیشتری دارد تا ثابت شود چای سیاه خطر ابتلا به دیابت و کلسترول و سنگ کلیه ، بیماری پارکینسون و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان ها

چای سیاه حاوی 10 برابر آنتی اکسیدان در سبزیجات و میوه ها است ، زیرا چای دارای ترکیبات پلی فنول غنی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.
ترکیبات اصلی پلی فنول آنتی اکسیدان ها ، چای سیاه و شامل طیف وسیعی از وسایل نقلیه ، از جمله کاتچین و آلتیافلاوین است. و Althiarubiszan ، اهمیت آنتی اکسیدان ها را در آن نهفته است.
این باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن می شود و بنابراین خطر بیماری های مزمن را به طور کلی کاهش می دهد.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

باکتری های موجود در روده نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کنند و سیستم گوارش انسان دارای تریلیون باکتری است که برخی مفید و برخی مضر هستند و مزایای چای سیاه برای دستگاه گوارش این است که حاوی پلی فنول است که باعث تحریک رشد می شود .
باکتری های مفید و مانع از رشد باکتری های مضر مانند سالمونلا می شوند و چای سیاه دارای خواص ضد باکتریایی است ، با کمک به ترمیم پوشش دستگاه گوارش ، به بهبود ایمنی در دستگاه گوارش کمک می کند.

بهبود سلامت قلب

چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش خطر آترواسکلروز ، به ویژه در زنان ، کمک کند و ممکن است به محافظت از قلب و کاهش خطر سکته مغزی و به طور کلی به بیماری های قلبی کمک کند.
نوشیدن روزانه چای سیاه طیف وسیعی از عواملی که باعث بیماری قلبی می شود ، زیرا حاوی فلاونوئیدها است ، همانطور که در یک مطالعه مشخص شد که نوشیدن چای سیاه به مدت 12 هفته باعث کاهش 36 درصدی تری گلیسیرید در خون ، کاهش 18 درصدی قند خون و کاهش کلسترول مضر به کلسترول خوب می شود.
یک مطالعه همچنین نشان داد که افرادی که روزانه سه فنجان چای سیاه می نوشند ، 11 درصد کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند.

تمرکز را افزایش می دهد

چای سیاه حاوی کافئین و آمینو اسیدی به نام تئانین است و این دو ترکیب باعث افزایش تمرکز و توجه می شوند ، زیرا تئانین باعث افزایش فعالیت آلفا در مغز می شود که منجر به آرامش و افزایش تمرکز می شود و مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های حاوی تئانین و کافئین دارای بیشترین تأثیر در افزایش غلظت ناشی از اثرات تیانین بر مغز تأثیر می گذارد و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از افراد بعد از نوشیدن چای نسبت به سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه انرژی پایداری بیشتری احساس می کنند
و مطالعه تصادفی این اثرات را آزمایش کردند. چای سیاه در دقت و هوشیاری ، و در هر دو مطالعه چای افزایش یافت چای سیاه دقت و هوشیاری شرکت کنندگان در مطالعه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، که این امر چای سیاه را به نوشیدنی عالی برای کسانی که به دنبال افزایش انرژی و تمرکز بدون مصرف زیاد کافئین هستند تبدیل می کند.


tea